• Hurtig levering & gratis fragt ved køb over 349 kr
  • Kvalitet, omsorg og viden

Generelle købsbetingelser

Når du handler hos VetApotek, accepterer du vores købsbetingelser som angivet nedenfor.

1. Generelt

Følgende generelle købsbetingelser (”Købsbetingelserne”) gælder for alle ordrer, der placeres af kunden (herefter kaldet ”du”) af produkter og tjenester via VetApoteks webshop.

VetApotek påtager sig intet ansvar for indirekte tab, der opstår som følge af det primære tab eller skade, såsom mistet fortjeneste eller forspildte forretningsmuligheder. Den maksimale erstatningsansvar over for dig er begrænset til det samlede beløb for din ordre.

VetApotek forbeholder sig retten til at ændre købsbetingelserne uden forudgående varsel. Den version af købsbetingelserne, der gælder for din ordre, er den, du accepterer ved købstidspunktet.

Vi forbeholder os ret til prisændringer og ændringer i sortimentet.

 

2. Bestilling

Vetapotek.se forbeholder sig retten til at annullere ordrer, der indeholder forkerte personoplysninger, hvis du har betalingsanmærkninger eller mistanke om svig, samt ved fejl såsom trykfejl, fejl i produktinformation, tekniske problemer eller andre ydre omstændigheder, der forhindrer os i at fuldføre ordren uden at betale erstatning og andre sanktioner.

Et køb er aftalt, når VetApotek sender en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har angivet ved bestilling. Når du afgiver en bestilling, betyder det, at du accepterer vores købsbetingelser og samtykker i, at navn, person- eller organisationsnummer registreres i VetApoteks kunderegister. Du samtykker også i at modtage nyhedsbreve og tilbud fra VetApotek.

Hvis du har brug for hjælp til at placere en ordre, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice: kundservice@vetapotek.se.

Ordrer, der vejer mere end 20 kilo, vil blive opdelt i to pakker og sendt med valgt leveringsmulighed. VetApotek forbeholder sig retten til at ændre leveringsmulighederne efter behov.

2.1 Produktbilleder og produktinformation

Den leverede vare kan afvige fra produktbilledet i form af farve og størrelse. Hvis du som forbruger ikke er tilfreds med varen, har du altid ret til at returnere et ubrugt produkt.

Alle billeder og oplysninger på vetapotek.se ejes af VetApotek eller leverandøren. VetApotek påtager sig intet ansvar for produktets funktion, og vi forbeholder os ret til skrivefejl vedrørende produktinformation, tekniske fakta, bilag og illustrationer.

Hvis du har brug for hjælp med et produkt, kan du altid kontakte kundeservice@vetapotek.se.

2.2 Priser

Alle priser på vetapotek.se præsenteres inklusive moms, momsen oplyses i kassen og betales af alle kunder. Vi forbeholder os ret til fejlagtigt angivne priser, prisstigninger og udsalg.

2.3 Ordreafgivelse

E-handelssystemet sender automatiskt en ordrespecifikation fra systemet via e-mail, når du har afgivet en ordre. Kontroller omhyggeligt, at denne specifikation er korrekt, og rapporter straks eventuelle fejl til kundeservice for korrektion. VetApotek forbeholder sig retten til at annullere fejlagtige ordrer eller mistanke om svig samt ved forhøjet kreditrisiko. Vi forbeholder os også retten til at korrigere ordrer, hvis vi af en eller anden grund ikke kan levere. Hvis du har foretaget flere bestillinger, forbeholder vi os retten til at kombinere dine ordrer og levere dem i en pakke, og omvendt. Hvis VetApotek ikke har mulighed for at levere produkterne i din ordre inden for to uger fra ordreafgivelsen, forbeholder vi os retten til at annullere ordren. Dette informeres du om via e-mail.

2.3.1 Behandling af personoplysninger

En aftale er indgået, når VetApotek sender en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har angivet ved ordreafgivelsen. Når du foretager en bestilling, betyder det, at du accepterer vores købsbetingelser og samtykker i, at navn, person- eller organisationsnummer registreres i VetApoteks kunderegister. Du samtykker også i at modtage nyhedsbreve og tilbud fra VetApotek.

 

3. Betalingsmuligheder

VetApotek har en aftale med Klarna og tilbyder derfor flere forskellige betalingsmuligheder i kassen.

Klarna kan ændre deres betalingsmetoder uden, at forbrugeren kan holde VetApotek ansvarlige for nedenstående opregnede betalingsmuligheder. Du kan altid tjekke Klarnas vilkår direkte på Klarnas hjemmeside for gældende kampagner, gebyrer og renter.

Klarnas egne vilkår

Betalingsoplysningerne sendes altid krypteret til Klarna. VetApotek forbeholder sig retten til at foretage en egen kreditvurdering og nægte en bestilling. Ved forsinket betaling eller udeblivelse af betaling påløber rykkergebyrer samt forsinkelsesrente fra Klarna. Ved spørgsmål om Klarnas betalingsmuligheder eller spørgsmål om deres igangværende behandling af betalinger henviser vi til Klarnas kundeservice.

3.1 Kortbetaling

Klarna tilbyder sikker kortbetaling med VISA og Mastercard/Eurocard. Kortoplysninger gemmes kun hos Klarna, ikke hos VetApotek. Der opkræves ikke gebyr fra hverken VetApotek eller Klarna, når kort bruges som betalingsmiddel. Forbehold for skrivefejl, tjek altid kortgebyrer hos Klarna.

3.2 Delbetaling

Klarna tilbyder delbetaling til dem, der godkendes af Klarna, kreditvurderingen sker direkte i kassen. For oplysninger om årlig rente og effektiv rente samt mindste beløb at betale pr. måned.

3.3 Fakturabetaling

Klarna tilbyder fakturakøb til godkendte kunder. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dage, og der påløber ingen gebyrer. For virksomheder gælder en betalingsfrist på 30 dage, og leveringen går altid til den samme adresse, der er registreret hos Erhvervsstyrelsen. Forbehold for skrivefejl, tjek altid betalingsfrist, rente og gebyrer hos Klarna.

4. Levering

Husk at gemme emballagen til eventuel returnering eller reklamation. Inspektion af godset ved levering er altid påkrævet, og forsikr dig om, at varen er uskadet. Modtag ikke en beskadiget vare, lad den altid returnere med transportøren.

VetApotek forbeholder sig retten til at kombinere flere ordrer til samme leveringsadresse og sende via brev uden at give nogen kompensation til kunden. Hvis der er årsager, der forhindrer os i at levere en ordre direkte, kan vi foretage de nødvendige ordrejusteringer for at levere ordren til den aftalte tid.

Hvis hjemmelevering ikke kunne gennemføres, fordi du ikke har været tilgængelig eller hjemme på det aftalte tidspunkt, pålægges et gebyr på 200 kroner pr. leveringsforsøg.

Du skal altid afhente din pakke; ikke-afhentede pakker betragtes ikke som fortrydelsesret eller åbent køb.

Vetapotek.se opkræver et gebyr på 150 kroner, når pakker ikke afhentes, for at dække vores omkostninger til returfragt og andre gebyrer. Husk, at hvis du ønsker at returnere en ordre til os, skal du først afhente ordren og derefter returnere den til os; læs mere under overskriften "Fortrydelsesret."

4.1 Leveringstid

For lagerførte detailprodukter som foder, legetøj, tøj osv. er leveringstiden 1-3 dage. For bestillingsvarer kan der være op til 5 dages ekstra leveringstid. VetApotek kontakter kunden ved længere leveringstid end 5 dage.

Leveringstiden regnes fra det tidspunkt, hvor VetApotek har overdraget godset til transportpartneren, hvilket kun sker på hverdage.

VetApotek kan ikke holdes ansvarlig for leveringsforsinkelser, og der udbetales heller ingen form for kompensation til dig; dette gælder også for varer, der er udgået fra lageret ved bestillingstidspunktet.

4.2 Leveringsmuligheder

Du vælger leveringsmetode ved bestilling, og hvis du ønsker at ændre leveringsmetoden, skal du kontakte kundeservice@vetapotek.se direkte efter ordreafgivelsen. Hvis godset ikke er overdraget til transportvirksomheden, kan du som kunde anmode om en annullering.

4.2.1 Brevlevering

Hvis du vælger at få levering med brev, vil PostNord efterlade pakken i din postkasse/brevsprække eller hænge den på døren/stille den ved siden af. Se punkterne for mere information.

  • Maksimal vægt 2 kg. For varer over 2 kg kan brevlevering ikke vælges ved kassen.
  • Brevlevering leveres til hjemmet uden kvittering.
  • VetApotek forbeholder sig retten til at ændre leveringsvalget til MyPack Collect (til udleveringssted) hvis produkterne ikke opfylder kravene til Brevlevering (vægt, størrelse, indhold), uden kundens godkendelse.

4.2.2 Levering til udleveringssted

Når du vælger levering til udleveringssted, vælger du selv et udleveringssted ved kassen. Hvis vægten på ordren overstiger 20 kg, sendes den i separate pakker. Du skal medbringe legitimation ved afhentning af ordren.

4.2.3 Hjemmelevering

Hjemmelevering sker mod kvittering, og du skal være hjemme for at modtage pakken. I PostNords app kan du selv vælge at få pakken leveret uden kvittering.

Afhængigt af transportøren ringer chaufføren enten og booker tid til levering, eller der sendes en SMS, hvor valg af tid og dato for leveringen foretages.

 

5. Annullering

En annullering kan kun ske, hvis ordren ikke har forladt VetApotek, ved at kontakte kundeservice via e-mail: kundservice@vetapotek.se.

Husk at have dit ordrenummer klar for hurtigere hjælp.

Der pålægges ingen gebyrer ved annullering af en ordre. Efter behandling af produkterne annulleres ordren hos Klarna, som returnerer pengene eller annullerer fakturaen afhængigt af betalingsalternativet. For mere information, kontakt Klarna.

Hvis ordren allerede har forladt VetApotek, kan du lave en retur, men husk, at ikke-afhentede pakker ikke betragtes som en retur.

 

6.Fortrydelsesret

Du har fortrydelsesret, når du køber visse produkter hos os. Fortrydelsesretten gælder i 14 dage efter, at du har modtaget leverancen, og VetApotek dækker returfragten. Fortrydelsesretten gælder for ubrudte emballager, og varen skal være i ubrugt stand, når den returneres.

Hvis du ønsker at returnere produkter, bedes du kontakte kundeservice på kundservice@vetapotek.se.

Vær venlig at pakke returen forsvarligt, gerne i samme emballage, som du modtog den i.

BEMÆRK! Fortrydelsesretten gælder ikke for foder eller kattegrus, der er blevet åbnet.

Ved godkendt brug af fortrydelsesretten refunderes 100% af omkostningerne for de returnerede varer. Hvis der blev opkrævet fragt ved ordreafgivelse, refunderes denne ikke, da tjenesten allerede er udført.

6.1 Ombytning

Hvis du ønsker at foretage en ombytning, sker det på samme måde som for en retur. Varen returneres til os, og vi krediterer varens værdi efter fratrukket returomkostning på 59 kroner, eller alternativt 99 kroner, hvis vægten er over 20 kilo, via Klarna. Derefter opretter du en ny ordre med en ny betaling. Pengene refunderes, efter at returen er godkendt, og vi har informeret Klarna om returen.
Kontakt vores kundeservice, hvis du er usikker på, hvordan fortrydelsesretten fungerer, eller hvis du har brug for hjælp til at foretage en retur. E-mail: kundservice@vetapotek.se

 

7.Reklamation

Har du modtaget en fejlbehæftet eller defekt vare, bedes du kontakte kundeservice for at få fejlen rettet. Hvis du er utilfreds med din reklamationsbehandling, kan du altid henvende dig til Allmänna reklamationsnämnden på www.arn.se. Ved en eventuel tvist følger Vetapotek altid Allmänna reklamationsnämndens anbefalinger. Hvis du ønsker at benytte EU's fælles tvistløsningsside, kan du klikke her.

Du har også 2 års reklamationsret, hvis varen viser sig at have en fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret. Reklamationsfristen begynder at løbe den dag, du får varen leveret.

Det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig eller forventelig slitage, fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter modtagelse af varen, og vi opfordrer derfor køber til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, anses reklamationen som værende rettidig.

7.1 Transportskade

Hvis der er sket en transportskade, er det vigtigt at dokumentere dette. Hvis leveringen blev foretaget med chauffør, skal du sikre dig, at chaufføren angiver dette på fragtsedlen og skriver en kommentar om skaden. Vi anbefaler, at du ikke modtager gods, der er beskadiget. Hvis pakken afhentes via ombud, skal ombuddet skrive en kommentar om skaden i deres system. Derefter skal du fotografere skaden og sende en e-mail til vores kundeservice inden for 48 timer. E-mailen skal indeholde billeder af skaden og en udfyldt "Anmälan om transportskada"-dokument.

7.2 Smagsgaranti

VetApotek tilbyder smagsgaranti på al hunde- og kattefoder. Hvis dit dyr ikke er tilfreds med foderet, det vil sige, at det ikke spiser det, kan du nemt returnere det til os eller vælge at sende fodersækken/vådfodringskartonen til os.

Smagsgarantien gælder under følgende betingelser:

  • 80% af foderet er tilbage i emballagen
  • Produktet er i original emballage
  • Dit kæledyr prøver produktet for første gang

Smagsgarantien gælder ikke under følgende betingelser:

  • Dit kæledyrs ernæringsbehov har ændret sig
  • Mindst holdbar til-datoen er overskredet
  • Hvis du som kæledyrs ejer ved en fejl har købt det forkerte produkt og åbnet emballagen
  • Produktets fysiske egenskaber opfylder ikke kæledyrets behov
  • Hvis hunden eller katten er afgået ved døden

Bemærk, at smagsgarantien kun gælder i 30 dage fra købstidspunktet, og der skal være mindst 80% af foderet tilbage i hver pose/karton. VetApotek refunderer kunden, når vi har modtaget foderet retur. Send os en e-mail på kundservice@vetapotek.se, så hjælper vi dig så hurtigt som muligt.